نقش شنادرلاغری

ورزش شنا بیشتر به کالری سوزی کمک می‌کند و باعث لاغر شدن فرد می‌شود‎ افرادی که قصد دارند با ورزش در رژیم غذایی سالم کاهش وزن داشته باشند، می‌توانند ورزش شنا را انتخاب کنند. به نقل از سایت MNT، با وجود این که بیشتر افراد ورزش‌های قلبی ـ عروقی و وزنه زدن را انتخاب می‌کنند، ورزش شنا بیشتر به کالری سوزی کمک می‌کند و باعث لاغر شدن فرد می‌شود. شنا بر روی تمامی عضلات بدن کار می‌کند و استقامت را نیز افزایش می‌دهد. این ورزش به مفاصل بدن فشار وارد نمی‌کند و برای افرادی که مبتلا به آرتروز هستند، نیز مناسب است. یک ساعت شنا باعث سوزاندن حدود ۴۰۰ کالری می‌شود. درصورتی که این ورزش باشدت بیشتری انجام شود کالری سوزی آن نیز افزایش می‌یابد. تنها ۳۰دقیقه شنابه افزایش انعطاف پذیری بدن،کاهش تورم واسترس کمک می‌کند. دلیل این که شنا بر لاغری تاثیر بیشتری دارد، این است که بر روی تمامی عضلات بدن کار می‌کند و این مساله کاهش وزن را سرعت می‌بخشد شنا بر کاهش چربی های شکمی نیز تاثیرگذار است. این ورزش سوخت و ساز بدن را نیز بیشتر می‌کند، بنابراین فرد حتی بعد از انجام آن نیز به کالری سوزی ادامه‌ می‌دهد. البته باید در نظر داشت که تغذیه نیز نقش اساسی در کاهش وزن دارد و در کنار شنا باید میزان کالری دریافتی را نیز محدود کرد. برای شروع می توانید سه تا پنج بار در هفته‌ و هر بار ۳۰ ‌دقیقه شنا کنید. بعد از مدتی ۳۰ ‌دقیقه را به یک ساعت افزایش دهید.

ادامه طلب

۱۰مطلب درموردلکنت زبان کودکان

درصورتی که کودک شما 5 سالش تمام شده و لکنت زبان دارد، موارد زیر می‌تواند در حل مسئله به شما کمک كند: ۱-اولین نکته برخوردی صمیمانه، آرام وعادی با کودک است.هیچ‌وقت برای مشکلش دلسوزی نکنید؛ بااین کار به اعتماد به نفس‌اش آسیب زده‌اید. ۲-هرگز از نحوه‌ صحبت کردن او تقلید نکنید؛ حتی زمانی که می‌خواهید مشکلش را برایش توضیح دهید. ۳- با او نحوه‌ تنفس صحیح را تمرین کنید؛ ورود هوا از بینی و خروج آن از دهان. ۴-به او آموزش دهید که شمرده و آرام صحبت کند و مراقب وضعیت تنفسی خودش باشد. این کار را با او تمرین کنید.در تمرینات ازکلمات وجملات ساده شروع کنید و بعد به تدریج بر دشواری آن بیفزایید. ۵-اگر فرصت کافی‌ برای تمرین ندارید، از او بخواهید خودش هر روز روبه‌روی آینه تمرین‌هایی را انجام دهد ۶-ـ به او یاد دهید که در زمان صحبت، ابتدا جملات را در ذهنش مرتب کند و بعد از نظم دادن، به آرامی آنها را بیان کند. ۷-هیچ‌وقت به جای او صحبت نکنید؛ مشوق او برای حرف زدن باشید. از جمع بچه‌ها یا افراد آشنا شروع کنید و بعد در بیرون از خانه برای او موقعیت‌هایی را فراهم کنید که شروع‌کننده‌ صحبت باشد تا ترس او از صحبت کردن نیز کاهش یابد. ۸-حس مشارکت و همکاری را در او تقویت كرده و او را تشویق به شرکت در کارهای گروهی کنید. ۹-مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عاملی که باعث تداوم لكنت می‌شود،پایین بودن اعتماد به نفس است. برای حل این مشکل مسئولیت‌هایی را که می‌دانید فرزندتان از عهده‌ آنها برمی‌آید، به او بسپارید. ۱۰-وجه داشته باشید در صورتی که مشکل كودك شدید است، بهتر است از متخصصان گفتاردرمانی کمک بگیرید.

ادامه طلب

کبدچرب

کبدچرب: کبدچرب یکی ازمعضلات گریبان گیر بسیاری ازافراددرجامعه است.اماکبدچرب چیست وازکجاتشخیص دهیم که آیا کبدی چرب داریم یا خیر؟ به بیان ساده زمانی که درسلول های کبدچربی یافت شود،آن کبدچرب است. البته چربی در هر یک ازارگان های بدن وجود داشته ووجودآن به بقای ارگان کمک میکند امادرصورتی که این مقدار بیشتر از ۵ الی ۱۰درصد باشد،باکبدی چرب روبروهستیم. به طورکلی دو نمونه کبد چرب وجود داشته که عبارت انداز: کبدچرب الکلی کبدچرب غیرالکلی همانگونه که از نام مورداول پیداست چربی های کبدی توسط مصرف الکل تشدید شده و سبب بروز بیماری های مختلف میگردند.امادرمورد دوم دلیل بروزبیماری کبدچرب موارددیگری همچون رژیم غذایی نامناسب، مصرف دارو های شیمیایی وکمبودفعالیت بدنی میباشد. آیاکبدی چرب دارید؟ احساس خستگی وبی حالی یادرددرناحیه شکم ازعلایم وجودچربی بیش ازحددربدن است.همچنین حالت تهوع و بی اشتهایی میتواندازدیگر علائم وجود کبدچرب باشد. درادامه روش های خانگی مفیدوکارامدرا برای درمان کبدچرب دراختیارشماعزیزان قرارخواهیم داد.باهاوکن یو همراه باشید. ۱-آب سیب وسرکه: شربت سیب و سرکه به همراه آب یکی از بهترین روش های درمان خانگی کبد چرب است. این شربت به کاهش تراکم چربی و همچنین کاهش وزن کمک بسزایی میکند. علاوه بر این از التهاب بی مورد تمام ارگان های بدن نیز جلوگیری میکند. برای تهیه یک لیوان از این نوشیدنی: یک قاشق غذاخوری از شهد تصفیه نشده سیب و سرکه را به مقداری آب گرم اضافه کنید. میتوانید به دلخواه عسل نیز اضافه کنید. این نوشیدنی را هر روز دو بار قبل از وعده های غذایی خود مصرف نمایید. درمان را تا چند ماه و مشاهده تاثیر مثبت ادامه دهید. ۲-لیمو: به دلیل جود منابع سرشار از ویتامین c و آنتی اکسیدان های متنوع، لیمو به عنوان خنثی کننده سموم کبد مورد استفاده قرار میگیرد. در طی یک بررسی توسط دانشمندان در سال ۲۰۱۴، آنزیم لیمو به نام نارجنین به عنوان بهترین روش در کاهش التهابات کبدی شناخته شد. نیمی از یک لیمو را در لیوان آب فشار دهید و بنوشید این نوشیدنی را برای هفته های متوالی مصرف کنید. همزمان، ۲-۳ لیمو را ورقه ورقه کرده و درپارچ آب قرار دهید. در زمان های معین یک لیوان از این معجون استفاده کنید. ۳-چای سبز: طبق تحقیقات سال ۲۰۱۳ توسط مجله molecular medicine چای سبز که حاوی مقدار زیادی کاتچین است، عملکرد کلی کبد را بهبود بخشیده و به طور کلی معجزه ای برای کبد های nonalcoholic چرب (کبد هایی که بدون مصرف الکل چرب هستند) شناخته میشود. روزانه ۳-۴ لیوان چای سبز بنوشید تا در طولانی مدت و پس از چند ماه از شر چربی های اضافه کبد خود راحت شوید. محتویات چای سبز به شکل قرص ها و کپسول هایی نیز در بازار موجودند. در صورتی که قصد دارید از آنها استفاده کنید با پزشک متخصص مشاوره نمایید. ۴-زرد چوبه: باتوجه به این که زرد چوبه یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدانی است، به عنوان درمانی قوی برای از بین بردن کبد چرب و همچنین پیشگیری از وقوع آن است. زردچوبه توان هضم چربی بدن را بالا برده که از انباشته شدن آن در کبد جلوگیری مینماید. همانند چای سبز، عصاره ی زرد چوبه نیز در قالب کپسول هایی در بازار به فروش میرسند که قبل از مصرف باید با پزشک خود مشورت کنید ۵-انگور فرنگی: انگور فرنگی که در برخی مناطق با نام Amla شناخته میشود، یکی دیگر از روش های درمان خانگی کبد چرب میباشد. وجود درصد زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین سی در این ماده غذایی باعث شده تا انگور فرنگی به یکی از بهترین مواد مغذی در درمان فشار خون، چربی کبد و کلسترول خون بدل شود. متاسفانه این میوه در بازار کشورمان به وفور یافت نشده و نمیتوان از آن به طور معمول در رژیم غذایی استفاده کرد. اما در صورت امکان میتوانید: ۳-۴ حبه انگور فرنگی میل کرده و یا از آن در پخت و پز خود استفاده نمایید. در صورتی که پورد این میوه را تهیه نموده اید، یک قاشق چایخوری آن را با آب گرم مخلوط کرده و روزانه دوبار بنوشید. ۶-تغییر در رژیم غذایی: جدا از موارد گفته شده در قبل یکی از مهم ترین عناصر هم در پیشگیری و درمان و هم در جلوگیری از وقوع دوباره آن در آینده داشتن رژیم غذایی سالم و مقوی است. با استفاده از نکته های گفته شده در زیر، رژیم غذایی خود را به روز کنید. از استفاده مواد حاوی فروکتوز ذرتی دوری کنید. از خوردن نشاسته سفید خودداری کرده و به سمت مواد کامل و سبوس دار متمایل شوید. میل کردن غذا های سرشار از چربی امگا ۳مانند روغن های امگا ۳، ماهی و دانه کتان و انواع آجیل مانعی ندارد. حتی الامکان از مواد سم زدا مانند بروکلی، کاهو و کلم به صورت خام استفاده کنید یا با حرارت ملایم آب طبخ کنید. به طور کلی رژیم غذایی خود رااز سبزیجات و میوه های کم شکر پر کنید و از خوردن غذاهای پر چرب و سرخ شده دوری نمایید. ۷-فعالیت روزانه: مهمترین واساسی ترین درمان چربی کبد، ورزش و فعالیت بدنی است. یک برنامه روزمره و تکرار شدنی به افزایش استحکام بدن کمک نموده و آن را از هرلحاظ متعادل مینماید. اهمیتی ندارد که شخص در چه مرحله ای ازبیماری چربی کبداست. یکی از بهترین و پیشنهاد شده ترین روش ها برای سرعت بخشیدن به پروسه بهبود ورزش است.حداقل روزانه ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید تا از سلامت کارکرد کبد خودمطمئن باشید. منبع:اینترنت

ادامه طلب
123

13 خوراکی و 13 درمان

 

 

 

 

 

 

 

کاتالوگ فوق در سایز استاندارد A5 تهیه شده است و میتوانید برای اطلاع رسانی و یادآوری آن به دوستان ، خانواده و خودتان آن را بر کاغذ A5 چاپ فرمایید.

 

همواره منتظر دریافت پیشنهاد ها ایده ها و به خصوص انتقادات شما جهت بهتر شدن کار خودمان هستیم..

 

سامانه پیام کوتاه :10005632530008

5 راه ساده پایین آوردن قند خون

 

پایین آوردن قند خون

 

1- بعد از ناهار به پیاده روی بروید:
پیاده روی بعد از ناهار نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه مقدار انسولین بدن را نیز تنظیم خواهد کرد.

مراقبت ازافراددیابتی

 

۱-انتخاب یک پزشک متخصص درزمینه دیابت ومراجعه منظم به ایشان ۲-گرفتن فشارخون وچک قندبه وسیله دستگاه گلوکومتردرمنزل ۳-رعایت بهداشت پاوشستن روزانه ان ها ۴-استفاده ازکفش یاکفی طبی مناسب برای پیاده روی ۵-معاینه روزانه کف پا،بین انگشتان وکناره ناخن های پاازنظروجودزخم یاهرضیعه غیرطبیعی دیگر ۶-استفاده ازدمپایی یاجوراب ضخیم حین راه رفتن درمنزل ۷-مراجعه سالیانه به پزشک ۸-دانستن علائم قندخون

اهمیت سلامت روح و روان

یکی از اموری که باید مورد توجه جوانان قرار گیرد و به یک «سبک زندگی» تبدیل شود، توجه مناسب به سلامت روح و روان است. رفتار امروزی جوامع مختلف بشری، گرایش بیش از اندازه به سوی تامین سلامتی و تندرستی جسم است . در حالی که سلامتی روان از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. این طرز اندیشه که داشتن بدن پرعضله، سینه ی ستبر و گشاده و اندام قوی، رمز سلامتی کامل است، امکان دارد بر اثر گذشت  زمان، به یک بیماری روحی تبدیل شود. ارزش ذهن سالم: چنین برداشتی، ممکن است شما را به مرحله ای برساند که فکر کنید ایستادگی ومقابله، به معنای استفاده از نیروی بدنی است. در حالی که طرز تفکر یاد شده، می تواند زندگی شما را به تباهی بکشاند. زیرا بدن سالم، زمانی ارزشمند است که یک ذهن سالم، مکمل آن باشد. روان مهمتر از جسم: اکنون دانش نیز می گوید روان انسان، خیلی مهمتر از جسم او است . بدین خاطر توجه به مادیات، زمانی گرانبها و پرارزش است که آمیخته با رشد روح و روان افراد جامعه باشد. در غیر این صورت، پرورش جسم به تنهایی، برای طبیعت و ذهن انسان بسیار زیان آور خواهد بود. این نوع رشد اقتصادی برای جامعه، به منزله ی نکبت است نه نعمت و برکت. رعایت اولویت: ذهن و عقل سالم، کنترل کننده ی ارزش های انسان است. بنابراین باید روی اولویت و اهمیت سلامت روان در مقایسه با سلامت جسم، تاکید شود. امروزه ، افرادی که بیش از اندازه، در قید سلامتی خود هستند، در جهت مقابل، به آهستگی و طی گذشت زمان، سلامت روان خود را از دست می دهند. البته بیان این مطلب، به معنای نایدیده گرفتن سلامتی جسم نیست. برای این که انسان بتواند از غذا خوردن و انجام کارهای مورد علاقه اش نهایت لذت را ببرد، باید از سلامت کامل جسمانی برخوردار باشد. نه این که تمام وقت، فکر و ذکرش، متوجه موضوع «سلامتی بدن» نماید. خیلی بهتر است که آدمی با ذهن و عقل سالم زندگی کند، تا این که برای سلامتی جسم خود، مرتب انواع داروهای گیاهی و شیمیایی بخورد و در هر موقعیتی، عجولانه به سوی باشگاههای ورزشی، یورش ببرد. بی توجهی به سلامت روح: وقتی که جامعه از رفاه و پیشرفت بیشتری برخوردار می شود، توجه به مادیات گسترده تر گردیده و افراد به آسانی، اهمیت و ارزش سلامتی روح را به دست فراموشی می سپارند. امروزه بسیاری از مردم که ظاهرا از نظر جسمانی بسیار سالم به نظر می رسند، در وضع بسیار نامطلوبی روحی، به سر می برند. شما چنانچه روحتان ناسالم باشد، سلامت جسم، چه فایده ای برای شما دارد؟. شکم سیر، با ذهنی کوتاه بین و منحرف، چه مزایایی می تواند برای انسان داشته باشد؟. اکنون به نظر می رسد که جوانان نمی دانند چگونه از وقت خود استفاده کنند و سالمندان نیز مدام در اضطراب به سر می برند که چقدر دیگر از عمرشان باقی مانده است؟ بر همین اساس لازم است به جوانانی که فکر می کنند «وقت بسیار دارند» و به همین علت اهمیتی برای اوقات خود قایل نیستند، خاطرنشان گردد که از مدت ها قبل، «جوانی» خود را از دست داده اند. منصفانه است اگر گفته شود: جوانان بیشتر در فکر سلامت روح و روان خود باشند و سالمندان بیشتر در قید وضعیت جسمانی خود. بدین ترتیب می توان اظهار نظر کرد: «جوانانی که تنهابه سلامتی جسمانی خویش می پردازند، واقعاجوانی خودراهدرداده اند»

فشارخون

طبق آمارهافشارخون بالادرایالت متحده ۷۵میلیون نفرراگرفتارکرده است وبرطبق گزارش هابین سال های ۲۰۰۶تا۲۰۱۱مراجعه به اورژانس برای این منظور۲۵درصدافزایش یافته است افرادمبتلابه این بیماری علاوه برعوارض زودرس مانندسرگیجه،سردرد وخون ریزی ازبینی باعوارض دیررس وجبران ناپذیرآن مواجه هستند ازجمله سکته قلبی،سکته مغزی،نارسایی کلیه وخون ریزی مغزی و... فشارخون نرمال،ماکزیمم زیر۱۲۰ومینیمم زیر۸۰میلی مترجیوه می باشد افرادی که فشارخون ماکزیمم ۱۲۰-۱۴۰ومینیمم ۸۰-۱۰۰میلی مترجیوه دارند،جزوافرادپرخطرمحسوب می شوندکه درآینده احتمال ابتلای ان هابه فشارخون بسیاربالاست وبایداصولی رارعایت کنند.افرادی که فشارخون ماکزیمم بالای ۱۴۰ومینیمم بالای ۱۰۰دارندمبتلابه فشارخون هستندکه نیازمند درمان دارویی هستندوهمواره بامصرف داروبایدشیوه زندگی شان راتغییردهند

Subcategories

تماس با ما

ارتباط باما: ایمیل:This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 

https://telegram.me/tebrazi

قاین- خیابان بهشتی - نبش بهشتی ۵-شرکت آریاطب (تجهیزات پزشکی وآزمایشگاهی)رازی-محمدرضااصغری مقدم   تلفکس :۰۵۶۳۲۵۳۰۰۰۸/ سامانه پیام کوتاه :۱۰۰۰۵۶۳۲۵۳۰۰۰۸

محصولات

انواع دستگاه های فشارخون،قندخون،تشک مواج،ویلچر،عصا،واکر،دستگاه فیزیوتراپی،شکم بند،کمربندلاغری،زانوبندو...موادوشیشه الات ازمایشگاهی،ملاژوپوسترآموزشی و..باند،گاز،چسب و..انواع ماسک،یدکی وسایل،قبول سفارشات تعمیری ،قبول سفارشات دانشگاهها،ادارات،مدارس و... .

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
هفته گذشته
ماه گذشته
بازدید کل
45
58
423486
10908
426841
امروز: Wed، 23 Oct 2019
Scroll to Top