نقش شنادرلاغری

ورزش شنا بیشتر به کالری سوزی کمک می‌کند و باعث لاغر شدن فرد می‌شود‎ افرادی که قصد دارند با ورزش در رژیم غذایی سالم کاهش وزن داشته باشند، می‌توانند ورزش شنا را انتخاب کنند. به نقل از سایت MNT، با وجود این که بیشتر افراد ورزش‌های قلبی ـ عروقی و وزنه زدن را انتخاب می‌کنند، ورزش شنا بیشتر به کالری سوزی کمک می‌کند و باعث لاغر شدن فرد می‌شود. شنا بر روی تمامی عضلات بدن کار می‌کند و استقامت را نیز افزایش می‌دهد. این ورزش به مفاصل بدن فشار وارد نمی‌کند و برای افرادی که مبتلا به آرتروز هستند، نیز مناسب است. یک ساعت شنا باعث سوزاندن حدود ۴۰۰ کالری می‌شود. درصورتی که این ورزش باشدت بیشتری انجام شود کالری سوزی آن نیز افزایش می‌یابد. تنها ۳۰دقیقه شنابه افزایش انعطاف پذیری بدن،کاهش تورم واسترس کمک می‌کند. دلیل این که شنا بر لاغری تاثیر بیشتری دارد، این است که بر روی تمامی عضلات بدن کار می‌کند و این مساله کاهش وزن را سرعت می‌بخشد شنا بر کاهش چربی های شکمی نیز تاثیرگذار است. این ورزش سوخت و ساز بدن را نیز بیشتر می‌کند، بنابراین فرد حتی بعد از انجام آن نیز به کالری سوزی ادامه‌ می‌دهد. البته باید در نظر داشت که تغذیه نیز نقش اساسی در کاهش وزن دارد و در کنار شنا باید میزان کالری دریافتی را نیز محدود کرد. برای شروع می توانید سه تا پنج بار در هفته‌ و هر بار ۳۰ ‌دقیقه شنا کنید. بعد از مدتی ۳۰ ‌دقیقه را به یک ساعت افزایش دهید.

ادامه طلب

۱۰مطلب درموردلکنت زبان کودکان

درصورتی که کودک شما 5 سالش تمام شده و لکنت زبان دارد، موارد زیر می‌تواند در حل مسئله به شما کمک كند: ۱-اولین نکته برخوردی صمیمانه، آرام وعادی با کودک است.هیچ‌وقت برای مشکلش دلسوزی نکنید؛ بااین کار به اعتماد به نفس‌اش آسیب زده‌اید. ۲-هرگز از نحوه‌ صحبت کردن او تقلید نکنید؛ حتی زمانی که می‌خواهید مشکلش را برایش توضیح دهید. ۳- با او نحوه‌ تنفس صحیح را تمرین کنید؛ ورود هوا از بینی و خروج آن از دهان. ۴-به او آموزش دهید که شمرده و آرام صحبت کند و مراقب وضعیت تنفسی خودش باشد. این کار را با او تمرین کنید.در تمرینات ازکلمات وجملات ساده شروع کنید و بعد به تدریج بر دشواری آن بیفزایید. ۵-اگر فرصت کافی‌ برای تمرین ندارید، از او بخواهید خودش هر روز روبه‌روی آینه تمرین‌هایی را انجام دهد ۶-ـ به او یاد دهید که در زمان صحبت، ابتدا جملات را در ذهنش مرتب کند و بعد از نظم دادن، به آرامی آنها را بیان کند. ۷-هیچ‌وقت به جای او صحبت نکنید؛ مشوق او برای حرف زدن باشید. از جمع بچه‌ها یا افراد آشنا شروع کنید و بعد در بیرون از خانه برای او موقعیت‌هایی را فراهم کنید که شروع‌کننده‌ صحبت باشد تا ترس او از صحبت کردن نیز کاهش یابد. ۸-حس مشارکت و همکاری را در او تقویت كرده و او را تشویق به شرکت در کارهای گروهی کنید. ۹-مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عاملی که باعث تداوم لكنت می‌شود،پایین بودن اعتماد به نفس است. برای حل این مشکل مسئولیت‌هایی را که می‌دانید فرزندتان از عهده‌ آنها برمی‌آید، به او بسپارید. ۱۰-وجه داشته باشید در صورتی که مشکل كودك شدید است، بهتر است از متخصصان گفتاردرمانی کمک بگیرید.

ادامه طلب

کبدچرب

کبدچرب: کبدچرب یکی ازمعضلات گریبان گیر بسیاری ازافراددرجامعه است.اماکبدچرب چیست وازکجاتشخیص دهیم که آیا کبدی چرب داریم یا خیر؟ به بیان ساده زمانی که درسلول های کبدچربی یافت شود،آن کبدچرب است. البته چربی در هر یک ازارگان های بدن وجود داشته ووجودآن به بقای ارگان کمک میکند امادرصورتی که این مقدار بیشتر از ۵ الی ۱۰درصد باشد،باکبدی چرب روبروهستیم. به طورکلی دو نمونه کبد چرب وجود داشته که عبارت انداز: کبدچرب الکلی کبدچرب غیرالکلی همانگونه که از نام مورداول پیداست چربی های کبدی توسط مصرف الکل تشدید شده و سبب بروز بیماری های مختلف میگردند.امادرمورد دوم دلیل بروزبیماری کبدچرب موارددیگری همچون رژیم غذایی نامناسب، مصرف دارو های شیمیایی وکمبودفعالیت بدنی میباشد. آیاکبدی چرب دارید؟ احساس خستگی وبی حالی یادرددرناحیه شکم ازعلایم وجودچربی بیش ازحددربدن است.همچنین حالت تهوع و بی اشتهایی میتواندازدیگر علائم وجود کبدچرب باشد. درادامه روش های خانگی مفیدوکارامدرا برای درمان کبدچرب دراختیارشماعزیزان قرارخواهیم داد.باهاوکن یو همراه باشید. ۱-آب سیب وسرکه: شربت سیب و سرکه به همراه آب یکی از بهترین روش های درمان خانگی کبد چرب است. این شربت به کاهش تراکم چربی و همچنین کاهش وزن کمک بسزایی میکند. علاوه بر این از التهاب بی مورد تمام ارگان های بدن نیز جلوگیری میکند. برای تهیه یک لیوان از این نوشیدنی: یک قاشق غذاخوری از شهد تصفیه نشده سیب و سرکه را به مقداری آب گرم اضافه کنید. میتوانید به دلخواه عسل نیز اضافه کنید. این نوشیدنی را هر روز دو بار قبل از وعده های غذایی خود مصرف نمایید. درمان را تا چند ماه و مشاهده تاثیر مثبت ادامه دهید. ۲-لیمو: به دلیل جود منابع سرشار از ویتامین c و آنتی اکسیدان های متنوع، لیمو به عنوان خنثی کننده سموم کبد مورد استفاده قرار میگیرد. در طی یک بررسی توسط دانشمندان در سال ۲۰۱۴، آنزیم لیمو به نام نارجنین به عنوان بهترین روش در کاهش التهابات کبدی شناخته شد. نیمی از یک لیمو را در لیوان آب فشار دهید و بنوشید این نوشیدنی را برای هفته های متوالی مصرف کنید. همزمان، ۲-۳ لیمو را ورقه ورقه کرده و درپارچ آب قرار دهید. در زمان های معین یک لیوان از این معجون استفاده کنید. ۳-چای سبز: طبق تحقیقات سال ۲۰۱۳ توسط مجله molecular medicine چای سبز که حاوی مقدار زیادی کاتچین است، عملکرد کلی کبد را بهبود بخشیده و به طور کلی معجزه ای برای کبد های nonalcoholic چرب (کبد هایی که بدون مصرف الکل چرب هستند) شناخته میشود. روزانه ۳-۴ لیوان چای سبز بنوشید تا در طولانی مدت و پس از چند ماه از شر چربی های اضافه کبد خود راحت شوید. محتویات چای سبز به شکل قرص ها و کپسول هایی نیز در بازار موجودند. در صورتی که قصد دارید از آنها استفاده کنید با پزشک متخصص مشاوره نمایید. ۴-زرد چوبه: باتوجه به این که زرد چوبه یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدانی است، به عنوان درمانی قوی برای از بین بردن کبد چرب و همچنین پیشگیری از وقوع آن است. زردچوبه توان هضم چربی بدن را بالا برده که از انباشته شدن آن در کبد جلوگیری مینماید. همانند چای سبز، عصاره ی زرد چوبه نیز در قالب کپسول هایی در بازار به فروش میرسند که قبل از مصرف باید با پزشک خود مشورت کنید ۵-انگور فرنگی: انگور فرنگی که در برخی مناطق با نام Amla شناخته میشود، یکی دیگر از روش های درمان خانگی کبد چرب میباشد. وجود درصد زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین سی در این ماده غذایی باعث شده تا انگور فرنگی به یکی از بهترین مواد مغذی در درمان فشار خون، چربی کبد و کلسترول خون بدل شود. متاسفانه این میوه در بازار کشورمان به وفور یافت نشده و نمیتوان از آن به طور معمول در رژیم غذایی استفاده کرد. اما در صورت امکان میتوانید: ۳-۴ حبه انگور فرنگی میل کرده و یا از آن در پخت و پز خود استفاده نمایید. در صورتی که پورد این میوه را تهیه نموده اید، یک قاشق چایخوری آن را با آب گرم مخلوط کرده و روزانه دوبار بنوشید. ۶-تغییر در رژیم غذایی: جدا از موارد گفته شده در قبل یکی از مهم ترین عناصر هم در پیشگیری و درمان و هم در جلوگیری از وقوع دوباره آن در آینده داشتن رژیم غذایی سالم و مقوی است. با استفاده از نکته های گفته شده در زیر، رژیم غذایی خود را به روز کنید. از استفاده مواد حاوی فروکتوز ذرتی دوری کنید. از خوردن نشاسته سفید خودداری کرده و به سمت مواد کامل و سبوس دار متمایل شوید. میل کردن غذا های سرشار از چربی امگا ۳مانند روغن های امگا ۳، ماهی و دانه کتان و انواع آجیل مانعی ندارد. حتی الامکان از مواد سم زدا مانند بروکلی، کاهو و کلم به صورت خام استفاده کنید یا با حرارت ملایم آب طبخ کنید. به طور کلی رژیم غذایی خود رااز سبزیجات و میوه های کم شکر پر کنید و از خوردن غذاهای پر چرب و سرخ شده دوری نمایید. ۷-فعالیت روزانه: مهمترین واساسی ترین درمان چربی کبد، ورزش و فعالیت بدنی است. یک برنامه روزمره و تکرار شدنی به افزایش استحکام بدن کمک نموده و آن را از هرلحاظ متعادل مینماید. اهمیتی ندارد که شخص در چه مرحله ای ازبیماری چربی کبداست. یکی از بهترین و پیشنهاد شده ترین روش ها برای سرعت بخشیدن به پروسه بهبود ورزش است.حداقل روزانه ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید تا از سلامت کارکرد کبد خودمطمئن باشید. منبع:اینترنت

ادامه طلب
123

پنج روش برای اینکه ضمیر ناخودآگاهتان را تحت کنترل درآورید

 

 

 

ضمیر خودآگاه(پست فرماندهی وجود)، در واقع همان بخش از انسان است که به من آدمی‌اطلاق می‌شود. ما هر کاری را با آگاهی و تصمیم خود انجام می‌دهیم.

 ضمیر ناخودآگاه، مسوولیت اجرایی بدن را عهده‌دار است. ضمیر ناخودآگاه گوش به فرمان ضمیر خودآگاه است، درست مانند کامپیوتر. ضمیر ناخودآگاه بخشی است که تمام سیستم بدن انسان را اداره و کنترل می‌کند. کنترل تمام اعضا مانند ریه و قلب و معده و تمام سلول‌های بدن را به‌طور ارادی به عهده دارد، باورهای انسان را می‌سازد، شخصیت و اعتماد به نفس و هویت

۱۰گودال تغییر

۱-گیرافتادن درانکار ۲-نداشتن قدرت حرکت ازترس ویاشرم ۳-صرف زمان وانرژی فراوان برای سرزنش ویاپشیمانی ۴-اعتقادبه این موضوع که کاری برای انجام دادن نیست ۵-تمرکزبرمشکل به جای راه حل ۶-استفاده ازراه حل هایی که درگذشته به کارگرفته می شدبرای حل مشکلات جدید ۷-کاربرد«بله،ولی....»درتمام گزینه ها ۸-دوری ازآن چه به شمامعنی وهدف می بخشد ۹-راهی شدن به تنهایی ۱۰-مقاومت یاامتناع ازیادگیری تازه هابه این بهانه که به تلاش بیش تری نیازدارد برگرفته ازکتاب چگونه جهان درون خودراتغییردهیم»نویسنده ماری جی رایان

آرامش پشت میزکار

۱-کارهای لازم برای امروزواین هفته رامشخص کنید ۲-بهترین روش استفاده از«همین الان»رابیابید ۳-لازم نیست قهرمان باشید،ازدیگران کمک بگیرید ۴-مواردقابل کنترل وغیرقابل کنترل راتشخیص دهید ۵-به خودتان اهمیت دهید ۶-بایک شنونده خوب صحبت کنید ۷-ازخودبپرسیدآیادر۳روز،۳ماه،یا۳سال آینده مشکلی پیش خواهدآمد؟

5 عادت روزانه برای موفقیت در کار و زندگی

۱-چیزهای جدید را امتحان کنید: تست کردن چیزهایی که پیش از این در موردشان زمینه یا تجربه ای نداشته اید، می تواند در بهبود اعتماد به نفس و توانایی های شما اثر گذار باشد و در نتیجه روز خوبی را برایتان رقم بزند. البته دو شرط وجود دارد: یکی اینکه از ریسک کردن نهراسید ودوم اینکه اطمینان داشته باشید تلاش شما ثمربخش خواهد بود.   ۲- ترس از شکست را از خود دور کنید: شکست هم اگر خوردید، باور داشته باشید که نه آسمان به زمین آمده و نه زمین جای آسمان را گرفته. لطفا به جای اینکه راه بروید و آیه یاس بخوانید، کمی بنشینید و با آرامش فکر کنید که کجای کار اشتباه بوده است  به شرطی می توانید از شکست ها استفاده کنید که ترس از آنها را از خود دور کنید. به عبارتی دیگر اگر از شکست بترسید، نمی توانید بیاموزید.   ۳- نبض محیط اطراف را در دست بگیرید: محیط دور وبرتان را آنطور که خود دوست دارید درست کنید. اجازه ندهید دیگران بر شما مسلط شوند و شما عضو حزب باد شوید و هر کجا آنهارفتند وهرچه کردند شما هم عینا تکرار کنید.  نبض محیط اطراف اگر دستتان باشد، همه چیز بر وفق مرادتان خواهد بود.  ۴-بلند مدت فکر کنید: افق دیدتان را بیشتر کنید. کمی دورترها راهم ببینید. درلحظه زندگی کنید اما نیم نگاهی هم به آینده ای که کمی دورتر است داشته باشید. به طورکلی برای برنامه ریزی ها و آنچه درسر دارید پلن های بلند مدت در نظر بگیرید.  ۵-زندگی را برای خود شاد و مفرح کنید:  زندگی سخت است، این قابل کتمان نیست، به ویژه باشرایط فعلی اقتصادی.اما می شودروزنه هایی هم برای شادی پیدا کردکه به اندازه کل ساعت های سخت می ارزند و می توانند خستگی را از تنمان بیرون کنند. مثبت تر فکر کنید، تفریح را حتمادر برنامه روزانه خود قرار دهید. از رسیدن به خودتان هم غافل نشوید.

هدف

«تنهاداشتن هدف نیست که مهم است، بلکه شیریتی های زندگی که در راه رسیدن به هدف نصیبت تان می شودنیزبه همان اندازه ضروری است» هدف یعنی خواسته وآرمان مشخص که قصدداریدبه آن برسید.شمابه هرانچه فکرکنیدوروی کاغذثبت کنیدخواهیدرسیدامرسون می گوید«مراقب رویاهایی که درسرمی پرورانیدباشید؛زیراهمین رویاهاهستندکه به واقعیت تبدیل می شوند.» ویژگی های هدف گذاری درچندجمله: ۱-اهداف خودرادرزمینه های مالی، خانوادگی، سلامتی، جسم وروان، شغلی وآموزشی روی کاغذبیاورید(حتمابنویسید) ۲-درنوشتن آرمان های خودازکلمات مثبت وزمان حال ،بهره ببرید، مانند من باشخصی بااین مشخصات دقیق ازدواج کردم یامن صاحب یک دستگاه بااین مشخصات هستم ۳-اهداف شمابایددست یافتنی بوده و به هیچ کس آسیبی نرساند ودرضمن بایدپلکانی باشد ۴-ازهمین امروزافکارتان راجمع بندی وآرمان های تازه ای خلق کنید

تماس با ما

ارتباط باما: ایمیل:This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 

https://telegram.me/tebrazi

قاین- خیابان بهشتی - نبش بهشتی ۵-شرکت آریاطب (تجهیزات پزشکی وآزمایشگاهی)رازی-محمدرضااصغری مقدم   تلفکس :۰۵۶۳۲۵۳۰۰۰۸/ سامانه پیام کوتاه :۱۰۰۰۵۶۳۲۵۳۰۰۰۸

محصولات

انواع دستگاه های فشارخون،قندخون،تشک مواج،ویلچر،عصا،واکر،دستگاه فیزیوتراپی،شکم بند،کمربندلاغری،زانوبندو...موادوشیشه الات ازمایشگاهی،ملاژوپوسترآموزشی و..باند،گاز،چسب و..انواع ماسک،یدکی وسایل،قبول سفارشات تعمیری ،قبول سفارشات دانشگاهها،ادارات،مدارس و... .

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
هفته گذشته
ماه گذشته
بازدید کل
4
86
440552
10727
445309
امروز: Sun، 15 Dec 2019
Scroll to Top